Dersin Adı | Hesaplamalı İktisat |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ECON 413 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrenciyi, ileri mikro ve makro ekonomik modeller yazabileceği, bir denge tanımlayabileceği ve ekonomik sorulara cevap vermek için modeli simüle edebileceği güçlü araçlarla donatmayı amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders kapsamında doğrusal denklem sistemlerinin çözümleri, iteratif yöntemler, interpolasyon, kübik spline, sayısal türev, sayısal integrasyon, doğrusal olmayan denklemlerin sayısal çözümü, başlangıç değer problemleri, adi diferansiyel denklemlerin sayısal çözümü, sonlu farklar yöntemi, ekonomik uygulama problemleri gibi konular ele alınacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Oscar Afonso, Paulo B. Vasconcelos, Bölüm 1 ve Bölüm 7 |
2 | Polinomlar, eğri uydurumu, ve interpolasyon | Oscar Afonso, Paulo B. Vasconcelos, Bölüm 7 |
3 | Toplam Talep/Arz (AD/AS) Makro modeli | Oscar Afonso, Paulo B. Vasconcelos, Bölüm 4 |
4 | Kısa vadeli beklentiler eklentili Phillips Talep Büyümesi | Oscar Afonso, Paulo B. Vasconcelos, Bölüm 8 |
5 | Oligopol Piyasaları | Oscar Afonso, Paulo B. Vasconcelos, Bölüm 7 |
6 | Oligopol Piyasaları-Optimizasyon | Oscar Afonso, Paulo B. Vasconcelos, Bölüm 7 |
7 | Mikroekonomik uygulama: Fayda Maksimizasyonu | Oscar Afonso, Paulo B. Vasconcelos, Bölüm 6 |
8 | Hesaplamalı İstatistik ve Ekonometri I | William Greene, Ek E, Bölüm E.2 |
9 | Hesaplamalı İstatistik ve Ekonometri II | William Greene,Ek E, Bölüm E.3 |
10 | Ara sınav | |
11 | Ekonomik uygulama: Portföy modeli | Oscar Afonso, Paulo B. Vasconcelos, Bölüm 5 |
12 | Ekonomik uygulama: Solow modeli | Oscar Afonso, Paulo B. Vasconcelos, Bölüm 9 |
13 | Ekonomik uygulama: Ramsey, Cass, Koopmans modeli | Oscar Afonso, Paulo B. Vasconcelos, Bölüm 12 |
14 | Ekonomik uygulama: Reel İş Çevrimi modeli | Oscar Afonso, Paulo B. Vasconcelos, Bölüm 12 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Oscar Afonso and Poulo Vasconcelos: Computational Economics. Routledge 2016. ISBN 978113885966 Greene, William H. Econometric analysis. Pearson Education Limited, 2012. ISBN 9780134461366 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 80 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 40 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 24 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisat alanına özgü temel kavramların, teorilerin, ilkelerin ve araştırma yöntemlerinin bilgisine sahip olur. | X | ||||
2 | İktisadi verileri toplar, işler ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırmalar yapmak için uygun matematiksel, ekonometrik, istatistiksel yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini uygular. | X | ||||
3 | İlgili akademik, mesleki, bölgesel ve global ağların içinde yer alır bu ağları etkin olarak kullanır. | X | ||||
4 | Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk bilincine sahip olur ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek aktiviteler düzenler. | |||||
5 | İhtiyaç duyduğu bilgiye erişmek için eğitim sürecinde edindiği ile kişisel bilgi birikimini sentezler. | |||||
6 | Eleştirel ve analitik düşünme becerisi ile kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenme sürecini yönlendirir. | X | ||||
7 | Toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleyebilmek için gerekli becerilere sahiptir. | X | ||||
8 | Üniversitede edindiği birikimini bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir ve toplumun farklı katmanlarına iletir. | X | ||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
10 | Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere göre hareket eder. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak ekonomi ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar .("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest